12 Mart 2017 Pazar

Referandum Nedir ? Referandum İçin Yeterli Sayı Kaçtır ?

Referandum Nedir ? Referandum İçin Yeterli Sayı Kaçtır ?

Referandum kısaca Halk Oylaması diye geçer. Türkiye Cumhuriyeti Meclis ve Parlamento ile düzeni kurulu bir ülkedir. Kararlar ve Anayasa Metni burada alınan kanunlarla belirlenir. Peki neden Referandum ihtiyacı duyulur ya da neden halka gidilir ? 

Bir yasanın geçmesi için 360 oya ihtiyaç vardır. Referanduma götürebilmek içinse 330 oy. Bazen kanun çıkarılacak sayıya ulaşılamadığı zaman Cumhurbaşkanı olayı Referanduma yani biz halkın oylamasına sunar. Son olarak Ülkemizde Başkanlık yasası oylanacak. Eğer Recep Tayyip Erdoğan 400 Milletvekili toplayabilseydi bunu bize hiç sunmadan Başkanlığı getirecekti. Neyseki MHP yardımına koştu ve en azından halk oylamasına götürebildiler Başkanlık yasasını.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder